Co i gdzie załatwić
DZIAŁ CZŁONKOWSKO-MIESZKANIOWY załatwia sprawy z zakresu:
- przyjęcia w poczet członów Spółdzielni,
- ustania członkostwa w Spółdzielni,
- ustanawiania praw do lokali spółdzielczych,
- przekształcania spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego w odrębną własność,
- przekształcania spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu w odrębną własność,
- zawierania umów o budowę mieszkań i domów,
- zmian związanych z nabyciem lub zbyciem lokalu,
- przetargów na ustanawianie praw do lokali mieszkalnych,
- wystawiania zaświadczeń o przysługującym spółdzielczym prawie do lokalu,
- rejestrowania wniosków członków o zamianę spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego,
DZIAŁ GOSPODARKI ZASOBAMI MIESZKANIOWYMI - załatwia sprawy z zakresu:
- zagadnień związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych,
- wynajmowania lokali użytkowych (oferty, przetargi, umowy),
- wystawiania najemcom faktur z tytułu czynszu najmu,
- reklam eksponowanych na budynkach i terenach Spółdzielni, w tym zawierania umów dzierżawy z właścicielami plansz reklamowych, oraz wystawiania faktur z tytułu czynszu dzierżawy,
- ewidencji ilości osób zamieszkujących w lokalu mieszkalnym,
- prowadzenia zagadnień regresów ubezpieczeniowych.
DZIAŁ FINANSOWO-KSIĘGOWY - załatwia sprawy z zakresu:
- naliczania należności za lokale mieszkalne i użytkowe,
- zadłużeń z tytułu opłaty za mieszkanie i z tytułu czynszu najmu,
- wezwań do zapłaty,
- naliczania odsetek od niezapłaconych należności,
- prowadzenia zagadnień związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych,
- windykacji należności,
- rozliczania wkładów mieszkaniowych i budowlanych.
DZIAŁ TECHNICZNY - załatwia sprawy z zakresu:
- spraw remontowych,
- spraw inwestycyjnych,
- procesu przygotowania inwestycji do realizacji,
- organizowania przetargów na roboty budowlane, projektowe, ich prowadzenia i sporządzania stosownych umów na wykonywanie robót inwestycyjnych i remontowych,
- sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad prawidłową i zgodną z dokumentacją techniczną i kosztorysową realizacją robót inwestycyjnych i remontowych,
- sprawowania przeglądów stanu technicznego zasobów.
ADMINISTRACJA OSIEDLA - załatwia sprawy z zakresu:
- stanu osób zamieszkałych w lokalach mieszkalnych,
- ewidencji zasobów mieszkalnych i niemieszkalnych,
- eksploatacji lokali mieszkalnych i użytkowych,
- utrzymania porządku i ładu na osiedlu,
- pracy sprzątaczy posesji i konserwatorów,
- korzystania z urządzeń przeznaczonych do wspólnego użytkowania przez mieszkańców osiedla,
- zgłaszania i usuwania usterek i wad budowlanych w lokalu mieszkalnym i użytkowym,
- dezynfekcji i deratyzacji urządzeń i pomieszczeń na terenie osiedla.
DZIAŁ SPRAW PRACOWNICZYCH I ORGANIZACYJNO-SAMORZĄDOWYCH - załatwia sprawy z zakresu:
- statutu i obowiązujących regulaminów w Spółdzielni,
- rejestracji Spółdzielni w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- pracy organów Spółdzielni,
- pracy pracowników Spółdzielni,
- wewnętrznych aktów normatywnych oraz uchwał i protokółów Zarządu, Rady Nadzorczej, Zebrań Grup Członkowskich i Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni,